Stránky

streda 29. augusta 2018

Deka pre krsných

Moji krstní rodičia tento rok oslávili krásne 50. výročie sobáša.

A pretože 50-tka je vraj zlatá a aj preto, že sú včelári celá deka sa niesla v zlatej farbe.

Kontrast jej robila, tá čierna, z ktorej som sprvu nebola nadšená, ale inú s úľmi som nezohnala, tak som popadla aj ju. Bola som rada že si môžem vyskúšať na nej vyskúšať vianočný darček od detí, a to pravítko na hexagóny. Kamarát povedal , že divoké, ale tie hexagóny sú tak veľké, že vzor by bolo ťažké  na tak malej ploche (šírka 200 x dĺžka 220 cm) vytvoriť.


Hexagóny sú prešité vo švíkoch a zbytok meandre. 


Táto  deka okrem toho, že bola mojím darčekom má pre mňa ešte dve zvláštnosti.

Prvýkrát som dávala na deku vyšívaný štítok  s venovaním. Tým mi ale pomohla kamarátka , vyšívačka Elenka Zeleňáková z Kysúc. A tou ďalšou zvláštnosťou je že mi ďalšia dobrá kamarátka požičala pravítko od Lizadekor na vlnkované okraje. Je pravda, že som zo strachu že mi to nevyjde a bude mi centimeter- dva chýbať našila dosť širokú obrubu, a teda aj väčší odpad, ale ten teraz využívam drobnosti. Musím ale priznať, že som sa toho okraja hrozne bála, ale strihalo sa to perfektne, prišilo tiež a zadnú stranu som zošívala ručne pri pár dobrých filmoch. Som na sebe hrdá že som to tak dala.






1 komentár: